Thursday, April 28, 2011

| Lawatan Sambil Belajar : Muzium Orang Asli |

Wujud lagi kah istilah Lawatan Sambil Belajar pada usia 30 tahun nie... Taraaaaa.... Macam biasa kali nie site visit untuk naiktaraf kerja2 di sini...  

Daripada sumber Portal Rasmi Majlis Perbandaran Selayang ; "Muzium Orang Asli ini terletak di Jalan Gombak kira - kira 20km daripada Kuala Lumpur.  Ia mempamerkan koleksi artifak seperti sumpit buluh dan belanga yang diwarisinya berusia lebih dari 600 tahun serta penerangan mengenai Orang Asli."

Secara jujurnya tak pernah pon datang ke sini... (Isk3.. anak jati selangor tak pernah terjah masuk ke muzium yang menyimpan khazanah sejarah dan asal usul...) So excited la sikit nak tengok apa yang ada di sini... Tp site visit tak le diorang tunjuk bahan - bahan sejarah.. mana yg ternampak di mata... ianya terlekat dihati...

Sessi I : Gambar - Gambar Sekitar Bangunan Muzium Orang Asli.

Pintu Masuk ke Muzium Orang Asli

Pentas Untuk Upacara Keramaian

Sebuah Pondok berhampiran dengan Pentas

Sekitar  Kawasan Muzium Orang Asli



Tangga Susur Turun Naik ke Muzium Orang Asli

Kedai Cenderamata 
"Encik, datang nak site visit ke beli present untuk girlfriend nie."

Tugu Perasmian Muzium Orang Asli

Sessi II : Gambar - Gambar Khazanah Yang Menarik.







  

Hati tetap tertarik pada gambar flora... sgt suka la... 


Kaseh Rafflesia @ All Copyright Reserved©





7 comments:

Jun Juliana said...

lain la dgn ape yg aku tgk dolu2 tu..hihih...tp sy sgt2 suka dgn pic no 5 tu, rs nk bdiri sebelah bunga/pokok tu..hiihh, seb bek x pndai, lau x, aku dh edit masuk gambr aku kt situ..hahaha

Lieya said...

Ini sebenarnya nak tunjuk gambar muzium ke nak tayang gambar dah diedit...? ahhahaha.. good job la ina..pandai ko edit..nanti ajar aku ye..:)

Kaseh Rafflesia said...

jun : tampal aje gambo kat situ.. jgn lupa tag kat aku.. wakakakkaa,... ko pernah gi.. aku langsung x nah gi..

Kaseh Rafflesia said...

liya : sebenarnya kalau ikut tujuan asal jauh menyimpang.. nie aku tgh site visit... nk masuk tender.. aku amik kesempatan amik 2 gambo sbb nk asah bakat mengedit... masih dalam pembelajaran... tqvm...

Kaseh Rafflesia said...

nak ajar buleh aje..

aida said...

salam ina...sihat ke.. lama tak dgr kabar....pe citer skang? ko keje mana skang... aku dah pindah poli. skang duk meru..aku add blog ko kat aku nyer blog tau..heheheh

Kaseh Rafflesia said...

hahhaha... rakan kesayanganku muncul kembali... aku add blog ko gak... jap2..